За разлика от другите антикорозионни покрития електростатичното прахово боядисване формира твърд полимерен слой по повърхността на ламарината. При сгъване на предварително боядисани листове ламарина праховата боя би могла да се напука и разруши. Електростатичната боя е нееластична за разлика от полиестерните покрития. Ето защо ние не препоръчваме да се извършват операции по сгъване на прахово боядисана ламарина. Повече за електростатичното прахово боядисване на ламариан научете тук
Пределната дължина на произвежданите от нас изделия се лимитира от машините и агрегатите, които извършват съответните механични обработки. Ако изделието (или неговата заготовка) трябва да се изрязва на CNC лазер, то дължината се определя на 3000 mm. Ако са предвидени само обработки на щанца и/или сгъване на абкант, то максималната дължина става 6400 mm. За продуктите, произвеждани чрез ролформоване няма ограничение в дължината.
Ние произвеждаме улуци по американска технология чрез ролформоване. На теория те са с неограничена дължина. В практиката единствено транспортирането и инсталацията им лимитират техните габарити. Най-дългият улук, който сме монтирали е 26 метра.
Ние произвеждаме улуци чрез ролформоване. Стандартно използваме матрица за 5 и 6 инчови улуци. Тях можем да произвеждаме с неограничена дължина. Можем разбира се да сгънем улук по сечение, зададено от клиента, но с максимална дължина до 6400 mm.
Пукането на алуминиевата ламарина при сгъване се дължи на процеса по механично разтягане на листовия метал. Дали ще се появят микро-пукнатини зависи от дебелината на листа, сплавта и степента на закаляване, но най-вече от радиуса на сгъване. В нашата практика следваме правилото, че вътрешният радиус на сгъвката трябва да бъде минимум 1,5 пъти дебелината на листа, който сгъваме. При дебела ламарина 2.0mm и 3.0mm и малък радиус на сгъване е много вероятно да се появят микро пукнатини по ръба на сгъвката. Дори и да се получат подобни микро разкъсвания по ламарината, то те не са фатални, ако приложението ѝ не е натоварено с конструктивни функции.
Да, можем. Две са технологиите. Едната е да произведем изделието от сурова ламарина (поцинкована или алуминиева) и след това да я боядисаме чрез електростатичното прахово боядисване. Втората възможност е, ако имаме на склад ламарина с покритие в цвят по RAL, който да съответства на заданието. Приложимо е предимно при стоманени ламарини с полиестерно покритие. Обичайно разполагаме с повече от 36 цвята на склад.
Нямаме собствена инсталация за прахово боядисване. Използваме външни доставчици за тези услуги;
Не можем да отговорим на подобен въпрос еднозначно. Цената зависи от вида на ламарината ( стомана, алуминий, мед или цинк), от нейната дебелина и покритие. Произвеждаме покривни изделия по задание на нашите клиенти и едва след предоставяне на проект можем да остойностим ламаринените изделия;
Обикновено с цел минимизиране на фирата видимата ширина на изделията е във функция от ширината на изходната заготовка ламарина, която е кратна на 1250mm (ширина на рулото ламарина). Масовите размери на фасадните ламелни изделия LAMELLON са 210mm и 320mm. Разбира се чрез ролформоване или сгъване на абкант могат да бъдат произведени произволни изделия. Трябва да се внимава с големите ширини. При тях се използва по-дебела ламарина, за да се покрият конструктивните изисквания. Покривните изделия FALZON често са с ширина 550mm, което произлиза от разгъвка ½ от 1250mm. Разбира се ширината може да варира в диапазона от 200 до 550 mm.
Предлагаме транспортни услуги, въпреки че това не е наша основна дейност. С наличните транспортни единици обслужваме предимно нашата оперативна дейност и доставката на материали по строителни обекти, по които работим. Макар и без приоритет, при първа възможност поемаме и външен транспорт, възложен ни от нашите клиенти във връзка с доставка на произвеждана от нас продукция. Цената на транспорта ни е пазарна, зависи от вида на транспортното средство, което се налага да използваме и от изминатите километри за доставка в двете посоки.
Този въпрос ни е любим. Има периоди, в които имаме много поръчки и трудно можем да произвеждаме възложените ни изделия за по-малко от две седмици. Такъв сезон е есента, който започва от началото на септември и продължава до началото на януари. Сроковете на производство зависят от операциите, които следва да се извършват. Сериозно тегло в този срок заемат проектирането на изделията и зареждането на основните материали (рула с ламарина) на производствените линии. Разбира се през пролетта (януари-август) можем да се ангажираме и с по-кратки срокове.
Ние считаме, че не съществува понятие „покривна ламарина“. Ние продаваме листов метал, който намира широко архитектурно приложение включително и за покривни покрития.
Ние не препоръчваме снаждане на хоризонтални водоотливни елементи (улуци), освен ако за това няма друго решение. Ако все пак се налага такава връзка на линейни елементи, прилагаме снаждане по наклона на движение на водата, а на обратно, като излолзваме механичен способ за свръзка и надеждно обмазване със специално лепило. За оформянето на ъгли на улуците използваме т.н. кримпване ( приплесване на два съседни елемента чрез специален инструмент). След това отново надеждно обмазваме. Водосточните тръби се снаждат,като отворът на горната тръба се стеснява, отново чрез специални кримпер клещи, за да влезе в предварително разширен отвор на долната тръба. Тук връзката е само механична.
Не предлагаме такива продукти. Считаме, че нагревателите трябва да се полагат чрез цялостна система и при извършване на съответното проектиране. Можем да препоръчаме наши партньори, с които работим добре.
Да, предлагаме. Следва да се има предвид обаче, че монтажният ни капацитет е в пъти по-малък , сравнено с производствените ни възможности. Понякога монтажните ни дейности са планирани за месеци напред и трудно можем спешно да поемем нови ангажименти.
На първо място можем да демонстрираме голяма част от нашето портфолио в шоурума на производствената ни база в гр. София, Овча Купел, ул. Месечинка 7В, където ви каним да ни посетите. Разгледайте и нашия продуктов уеб сайт. Както и по вече изпълнени наши референтни обекти в София и страната;
Зависи от вида листов метал и вида изделия. Лазерният агрегат може да реже листа с дебелина до 10.0mm. Щанцовият агрегат – материал с дебелина до 5.0 mm. Абкантите сгъват линейни изделия до 4.0mm алуминий и 3.0mm стомана. Къси детайли и планки може да произвеждаме от до 8 mm алуминий и стомана. Гилотината ни реже до 10.0mm стомана и алуминий;
Няма еднозначен отговор. Всеки продукт има плюсове и минуси. Ние обичаме да изпълняваме метални покриви, защото ги смятаме за изключително надеждни, новаторски и красиви. Вижте повече за металните покриви от статията "Седем мита за металните покриви"
Правим огледи, но поощряваме нашите клиенти сами да заснемат размерите на подобни прости изделия като коминните шапки, които също много лесно се и инсталират;
Имаме партньори в много градове на страна.
За големи обекти пренасяме гаранцията, която сме получили от нашия доставчик на листов метал (ламарина), която се дава от производителя след попълването на обстоен въпросник за влиянието на околната среда върху покритието на ламарината ( включително ориентация на фасадите или покрива към слънчевото греене, замърсеност и киселинност на въздуха, близост до крайбрежие, и т.н. За всички други случаи прилагаме законовата гаранция по ЗУТ.
Ако говорим за стоманена ламарина, то най-често поръчваме ламарина с метално антикорозионно покритие както следва:
(цинк) Z225 или (цинк-магнезий) ZM120 или (алуминий-цинк) AZ120
(цинк) Z275 или (цинк-магнезий) ZM140~160 или (цинк-магнезий) AZ150~180
Където числата показват количеството от цинкосъдържаща смес в грамове на квадратен метър покривна площ;
Ако металните покривни елементи са подпрени по цялата си площ ( т.е. лежат върху плътна обшивка), те са толкова безшумни, колкото който и да е било друг аналогичен строителен материал. Принос за това има също и специалните подпокривни мембрани, които действат шумозаглушаващо.
Този въпрос ни е фаворит. Сигурно можем доста обстойно да отговорим, но предпочитаме да го направим и ние задавайки въпрос: А колко струва един Мерцедес? :-)
Очакваме още ваши въпроси, на които с радост ще отоворим.
Екипът на VAS